Tänään ei sitten agilaahattu. Pöksy päätti oksuilla, joten jäätiin kotiin tarkkailemaan tilannetta. Jos huomenna ollaan kunnossa, päästään toisen ryhmän mukaan, joka siirtyi sunnuntailta. Alappa Pöksy nyt rueta oksuttomaksi, että päästään harrastamaan Saketin kanssa.

Töistä lähtiessä kurvasin parhaan ystävän kautta. Samaiset koirat oli mulla 3 viikkoa talvella hoidossa ja ne riehaantuu aivan täysin, kun menen sinne. Aluksi se oli hellyttävää, kun ne sekoaa jo pelkästä auton äänestä. Nyt se riehuminen alkaa jo ärsyttää. Muutenkin viime päivinä kuulemma ottaneet hermoon enemmän kuin tarpeeksi. No itehän mä olen ne siihen opettanut, että laukusta saattaa jotain herkkua löytyä. Ei löydy enää, ei ja se pitäisi myös mennä kerralla aivolohkoon asti, kun komennetaan pois. 

Vauva oli hyväntuulinen, eikä enää vierasta. Me juteltiin vauvan kanssa ja heiluteltiin kättä. Yhtä viisaat jutut oli molemmilla. GääGää vaan teillekin ja PääPää. Mä en edes lapsista tykkää erityisesti, mutta tää on herttanen ja nätti tapaus. Viisaskin, kun osaa nostaa kättä :D Kavereiden lapset on aika kivoja ja kurillisia, tuskin ne muuten mun kavereita oliskaan, jos ne antais jälkikasvunsa mellastaa ihan miten sattuu.

Olen huomannut, että koiralliset ihmiset komentaa lapsiaankin lyhyillä käskyillä kuten "EI" tai "EI OTA". Moni lässyttää pitkän kaavan kautta "ei saa koskea tätin käsilaukkuun, kun tätille tulee pahamieli". Mitähän se tätin pahamieli mahtaa olla pari vuotiaan mielessä? Tai ymmärsikö se edes, ettei saa koskea. Tai "ei saa kaataa koiran kuppia, kun koiralle tulee pahamieli ja jano". Mitähän se koiran pahamieli ja jano lapselle tarkoittaa? Kyllähän lapselle puhua pitää, että kieli kehittyy, mutta ymmärtääkö vaippaikäinen pitkää lässytystä, ettei siihen esineeseen tarvii koskea nyt eikä minuutin päästäkään. Ja tämä ei tarkoita, että vaippaikäiseltä pitäisi mitään kuuliaisuutta vaatia, mutta jos kieltää niin kieltää sitten niin, että se on edes mahdollista tajuta.

Jostain olen kuullut, että fiksut koirat ja parivuotiaat tenavat oppii uusia asioita yhtä nopeesti, mutta koira jää omalle tasolle. Liekkö tuossa perää...